Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

προΣευχή

("η ελλάς βρίσκεται στο μέσον όλης της γης,η αττική στο μεσον της ελλάδος,η δε αθήνα στο μέσον της αττικής και στο μεσον πάλιν των αθηνών η ακρόπολις"(αριστείδης ο δίκαιος)-τώρα είναι η ώρα να δώσει τούτη η χώρα τα χρεωστούμενα δώρα).
(δες και)
ΧΡΗ 
ακούσματα
Γνώθης αυτόν 7 ;
Γνώθης αυτόν 6 ;
Γνώθης αυτόν 5 ;
Γνώθης αυτόν 4 ;
Γνώθης αυτόν 3 ;
Γνώθης αυτόν 2 ;
Γνώθης αυτόν 1 ;
Η Προσευχή είναι (ουσιαστικά) η μόνη οδός προς τον Πατέρα-Πνεύμα της Αληθείας γιαυτό και ο άνθρωπος οφείλει να ποιεί χρήσιν αυτής καθημερινά και όχι όποτε αυτός χρειάζεται την βοήθεια του θεού .
ΠΡΟΣ-ΕΥΧΗ=πρός ευχήν
ΠΡΟΣ=κατεύθυνση-πρός πόρευση
ΕΥΧΗ=με σκοπό την ευχή-τον λόγο της ανάγκης-επιθυμίας

ΠΡΟΣ=κατευθύνομαι πρός τα εμπρός-πρός τα άνω
ΕΥΧΗ=δια να δώσω τον λόγο της ευχής τον οποίο έχω ανάγκη

ΠΡΟΣ=πόρευση-προσέγγιση πρός τα άνω=πνεύμα-σοφία
ΕΥΧΗ=ο λόγος-σκοπός= αγάπη (να εκδηλώσω αγάπη-πίστη)

ευχή=εύ έχω
προσ-ευχή-προσεύχω= πρός σε (κύριε) εύ έχω =δηλαδή (εγώ) κύριε ερχόμενος προς εσέ εύ έχω-έχω μαζί μου το καλόν (τον καλό εαυτό μου-το αγαθόν των πράξεων και προθέσεων μου-το αληθές του σκοπού μου-το ωραίον των συναισθημάτων ευγνωμοσύνης μου κλπ).
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ είναι πνευματική πόρευση προς προσέγγιση και επικοινωνία με τον πνευματικό θεό δημιουργό μας . δεν είναι η προσευχή μία πράξη που σκοπεί πάντοτε να αιτηθεί απο τον θεό κάτι που ο προσευχόμενος έχει ανάγκη-ως πάσχων, διότι απλά ο θεός γνωρίζει όλες μας τις ανάγκες και δεν έχει ανάγκη υπόμνησης. υπάρχει όμως πνευματική ανάγκη-σε μένα, ευχαριστίας- ευγνωμοσύνης- δόξας και τιμής αλλά και πνευματικής συνομιλίας-σύνδεσης-ενοποίησης-λατρείας του πνευματικού δημιουργού με σκοπό την αλήθεια και ομοίωση με την αλήθεια και τον δημιουργό μου .
ΠΡΟΣΕΥΧΗ
ΠΡΟΣ=66=12
ΕΥΧΗ=54=9
-------------------
120 =12
6=πνεύμα αγάπης τέλειον (κάτωθεν)
6=πνεύμα σοφίας τέλειον (άνωθεν)
5=τέλειον πνευματικον ον ανθρωπος (ευχόμενος)
4=θυσία-σταύρωση =εσταυρωμένος άνθρωπος
9=μύηση στην αλήθεια-κλίμακα των αρετών
12=12λογος λόγος του λόγου-άνθρωπος υιός θεού
ο προσευχόμενος= ο άνθρωπος ο ευρισκόμενος εν προσευχή:
Π=ΠΝΕΥΜΑΤΙ=στο πνεύμα-1 είναι:
Ρ=ΡΑΣΤΟΣ=ελεύθερος-1 (ρήτωρ-ρώμος)
Ο=ΟΝΤΙ(4πλό εγώ)=στο ον-οντικά-υπαρξιακά είναι:
Σ=ΣΥΝΕΤΟΣ διανοητικά-3
Ε=ΕΓΚΡΑΤΗΣ ψυχικά-2
Υ=ΥΠΟΜΕΝΩΝ υλικά-4
Χ=ΧΡΕΩΣΤΗΣ πνευματικά, χρέος-οφειλή πρός τούς συνανθρώπους του-εν σοφία
Η=ΗΘΟΠΡΑΚΤΗΣ πνευματικά, ήθος ποιών-εν αγάπη
συνεπώς Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η (μόνον-μία) ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΑΛΛΑ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΣ δηλαδή η καθημερινή ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΙΣ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ Ή ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΟΛΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. (άνθρωπος εγκρατής-υπομένων ταπεινόφρων ή άνθρωπος βεβιασμένος-ακυριάρχητος-αλαζών) .
όταν ο άνθρωπος-ο κάθε άνθρωπος είναι:
1-ελεύθερος πνευματικά
2-εγκρατής ψυχικά
3-συνετός διανοητικά
4-υπομονητικός υλικά
χρεώστης-οφειλέτης διαβίου (εν σοφία) έναντι των συνανθρώπων του (χαρίζων-χέων εαυτόν).
ηθοπράκτης-ήθος ποιών-διαχέων την ηθική (εν αγάπη) του πρός όλους (ηθικός) .
ο άνθρωπος αυτός εχει επιτύχει την ΑΔΕΙΑΛΕΙΠΤΟ ΠΡΟΣΕΥΧΗ καθώς ο θεός δεν ευαρεστείται με θυσίες μόσχων-προβάτων-εριφίων-πετεινών ή με εκφωνήσεις κηρυγμάτων απο άμβωνος ή τζαμιών ή δια μεγαλοστομιών και μεγαλοφωνιών και ψαλμωδιών ή ακόμα και λειτουργιών !
(σημ: ακόμα και η επανάληψη του ονόματος του θεού ή κάποια άλλη άσκηση-πρακτική που στοχέυει στον συντονισμό και εναρμόνιση του προσπαθούντος προσευχόμενου, είναι αμφίβολο εαν κατορθώσει να επιτύχει οποιαδήποτε αποτελέσματα εφόσον η ζωή-τα έργα του συγκεκριμένου ανθρώπου- μοναχού- ασκητή κλπ- δεν ομοιογενεί- ομοιάζει ποιοτικά με το πνεύμα της αληθείας και την ηθική της αγάπης, εάν δηλαδή δεν υπάρχει ηθική και πνευματική τελειότης πάνω στην οποία θα επιπροστεθεί η καλή προσπάθεια του ανθρώπου και η θεία ανταπόκριση) .
"ο θεός είναι πνεύμα και οι προσκυνούντες αυτόν ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΙ ΠΡΟΣΚΥΝΕΙΝ. (βεβαίως και έχει σημασία μιά ιδιαίτερη στιγμή σε σχέση με όλη την καθημερινότητα και βεβαίως "όπου εισιν δύο ή τρείς συνηγμένοι εν τω ονόματι του χριστού" έχει ιδιαίτερη σημασία και αξία και βεβαίως έχει σημασία η συνάθροιση λαού προς προσευχή και επίκληση και ικεσία και παράκληση αλλά δεν αναιρείται ο κανόνας ότι η προσευχή είναι προσωπική ("ατομική") υπόθεση και οφείλει να περιλαμβάνει όλους-τούς άλλους και ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΘΕ ΑΠΛΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΤΙΓΜΗ-ΒΙΩΣΗ ΕΝ ΑΓΑΠΗ-ΣΟΦΙΑ ΘΕΟΥ-με πίστη-αγάπη-αλληλεγγύη-συγχωρητικότητα-μετάνοια-ταπεινοφροσύνη-ανιδιοτέλεια-απλότητα). (σημ: το-κάθε ανθρώπινον ον είναι ένα άτομο-ατομικό όν, η επαφή-επικοινωνία-ενοποίηση του όμως με τον θεό-πνεύμα, (διαμέσου της προσευχής) το κάνει να χάνει την ατομικότιτα-προσωπικότητα του και έστω "προς στιγμήν¨" δηλαδή να χάνει την ατομικότητα-οντότητα αυτή και να μεταμορφούται σε συλλογικότητα-συνολικότητα-ολότητα-πληρότητα πνευματική, δηλαδή καθίσταται ΣΥΝ-ΜΕΤΟΧΟ πνεύματος-πνευματικής "οντότητος-υπάρξεως" πράγμα-κατάσταση αδιανόητη στο υλικό επίπεδο, απομακρη εικόνα της οποίας είναι η ανθρώπινη κοινωνία-που προϋποθέτει την συμμετοχή πολλών ανθρώπινων ατόμων!) .
η προσευχή είναι:
ΠΡΟΣΕΥΧΗ-ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΠΡΟΣΕΥΧΗ-θετική αντιμετώπιση ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ
ΠΡΟΣΕΥΧΗ-ορθή ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ
ΠΡΟΣΕΥΧΗ-ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ
ΠΡΟΣΕΥΧΗ-ΥΠΟΜΟΝΗ-ΣΥΝΕΣΗ-ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ-ΟΦΕΙΛΗ-ΕΡΓΟΝ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑΣ .
Ματθ. 9:10-13 Και ενώ εκάθητο εις την τράπεζαν εν τη οικία, ιδού, πολλοί τελώναι και αμαρτωλοί ελθόντες συνεκάθηντο μετά του Ιησού και των μαθητών αυτού.Και ιδόντες οι Φαρισαίοι είπον προς τους μαθητάς αυτού· Διά τι ο Διδάσκαλός σας τρώγει μετά των τελωνών και αμαρτωλών; Ο δε Ιησούς ακούσας είπε προς αυτούς· Δεν έχουσι χρείαν ιατρού οι υγιαίνοντες, αλλ' οι πάσχοντες.Υπάγετε δε και μάθετε τι είναι, Έλεον θέλω και ουχί θυσίαν. Διότι δεν ήλθον διά να καλέσω δικαίους αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν.
ελεον θέλω και ουχί θυσίαν!!!
έλεον-ελεημοσύνη
έλεον-αδελφοσύνη
έλεον-επιείκεια
έλεον-συγχώρεση
έλεον-ανοχή-μακροθυμία-κατανόηση κλπ
και ουχί θυσιαν-τιμωρία
θυσίαν-επιπρόσθετα βάρη
θυσίαν-αυτηρότητα
θυσίαν-εκδίκηση
θυσίαν-απαίτηση κλπ
η ΠΡΟΣΕΥΧΗ είναι η συνεχής ΥΠΟΜΟΝΗ
και η διαρκής ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ
και η σταθερή ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΙΣΤΙΣ
και η ανιδιοτελής ΠΑΡΟΧΗ-ΧΑΡΙΣΜΑ του εαυτού προς τον συνάνθρωπο και χάριν του έργου του θεού που γίνεται στον κόσμο, ψηφίδα του οποίου είναι-είμαι και εγώ .
ΠΡΟΣΕΥΧΗ-προσεύχω : προς σε (θεέ μου) εύ έχω ! δηλαδή έχω τί ; τι μπορεί να πει ή να πάρει μαζί του ο προσευχόμενος, στον θεό ; τι μπορώ εγώ να δώσω στον θεό ; (λαμβανομένου ότι το πνεύμα του καλού μέσα μας είναι δικό του-είναι ένα μέλος αυτού!). πάω-πορευόμενος εν πνεύματι-πνευματικά και με όχημα την αγαπώσα αυτόν ψυχή μου, για να δώσω την ταπεινόφρονη ΕΥ-ΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΜΟΥ, ΤΗΝ ΕΥ-ΧΑΡΙΣΤΙΑ ΜΟΥ, ΤΗΝ ΕΥ-ΛΟΓΙΑ ΜΟΥ γιά κάθε δωρεάν που έλαβα-ελάβαμε ως άνθρωποι-ανθρωπότητα, για την ζωή, την αλήθεια, την πρόνοια, την χάρι, τα αγαθά, την ελπίδα μελλοντικής υπάρξεως μαζί του- και ότι άλλο το πνεύμα και η ψυχή με οδηγήσει να υμνήσω την δόξα και χάρη και αλήθεια που αυτός είναι . (το ότι ο προσευχόμενος απλώνει τό είναι του για να δώσει αυτό το ρεύμα-πνεύμα είναι που του επιστρέφει διπλά και τριπλά δώρα για την προαίρεση-θέληση του να "δώσει" στον θεό, έστω ευχαριστία!)
είναι δυνατόν να πορευτώ-προσεγγίσω το άγιον των αγίων χωρίς ΕΡΓΑ υπομονής-σιωπής-ταπεινοφροσύνης-δικαιοσύνης-ελευθερίας-αγάπης-σοφίας; χωρίς τήρηση του νόμου του: αγαπάτε αλλήλους που προυποθέτει άφεση-συγχώρεση-μετάνοια ;
τι είναι η ΟΜΟΙΟΓΕΝΟΙΑ-ΟΜΟΙΩΣΗ με το πνεύμα Θεός που είναι γνωστό σε μας ως αγάπη-σοφία-αλήθεια ; η ομοίωση αυτή γίνεται με όμοιο-παρόμοιο τρόπο ζωής-βίωσης-έκφρασης έργων που μας προσεγγίζουν ποιοτικά με ότι αυτός είναι: ελεήμων-πατήρ-αδελφός-μήτηρ-αγαθότης-αγνότης-αγιότης-απλότης ! ότι δηλαδή κάθε πρωϊ απεικονίζει ο πύρινος και φωτεινός ήλιος-κύκλος κατά το ηλιοδρόμιο του, την ημέρα και ότι η σελήνη την νύκτα .
η μέσα στον χρόνο ΥΠΟΜΟΝΗΤΙΚΗ-ΣΙΩΠΗΛΗ-ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, αυτό είναι η όντως παρ-ούσα προσευχή προς τον δημιουργό και όχι οι τελετές και λειτουργίες και μαγικές επικλήσεις και κωδωνοκρουσίες-τυμπανοκρουσίες-πανηγύρεις-εορτές και κάθε τι άλλο που μόνο θόρυβο και φασαρία κάνει. η πνευματικότης και η προσευχή βασίζονται αφενός στην Πίστη του Πιστού και αφετέρου στο περιβάλλον-συνθήκες που αυτός δημιουργεί, δηλαδή μέσα στην σιωπή-σιωπηλή αγάπη και την ταπεινόφρονη υπηρεσία προς τούς άλλους .
ΠΡΟΣΕΥΧΗ=(αναγραμματίζεται σε) ΧΡΗ ΕΥ Ο(ν)-Π(νεύμα)-Σ(ιός=θεός)= δηλαδή (ός=αυτός ο οποίος είναι Π=προσευχόμενος) ο προσευχόμενος =ο άνθρωπος ο ευρισκόμενος εν ΠΡΟΣΕΥΧΗ ειναι αυτός (ός) που απο ΧΡΕΟΣ= εργον (χρή=υπό-χρεος) κάνει-ποιεί-εκτελεί το καλόν-ωραίον-αληθές=το εύ, εν ονόματι του θεού-Σιός και του Οντος-Πνεύματος του (ον=λόγος και πνεύμα=σωφία).(Πίστις-Προσευχή-Πόρευσις Πνευματική Πρός τον θεό-Πνεύμα) .
ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ
δια του πνευματικού φωτος του λόγου σου
φώτιζε την ψυχή
και δια του πνευματικού πυρός του παρακλήτου σου
θέρμαινε το πνεύμα
ενός εκάστου και του συνόλου των ανθρώπων
εις την εκδήλωσιν και την ανάπτυξη της αρετής
και διαυτής εις την εδραίωσιν του επι της γης κράτους σου
της εν σοφία αγάπης και της εν παντί ενότητος
αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: